lördag 12 februari 2011

ثورة ثورة حتى النصر

M ringde igår från Tahrir och berättade att Mubarak avgått, medan miljontals människor jublade i bakgrunden. Jag satt på en hopplös läsecirkel om revolutionsbegreppets filosofiska förutsättningar, ledd av trött gubbe som sa att han hade svårt att se att det skulle finnas något politiskt i kravet på bröd. Fan vad trött jag är på fenomenologi + gubbar.
Skitsamma, när M ringde sprack hans röst och min med och sen skynda hem och titta på gråtande sjungande människor under fyrverkerihimmel. Mabrouk Egyptens och världens folk!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag satt på ett hotell i Phuket, jetlaggad och följde twitter från torget med CM. Kravet på bröd födde franska revolutionen, 1848 och 1917. Jag skulle vilja påstå att rent historisk har kravet på bröd…

Puss på dig käraste, knäa gubbarna i skrevet, mig med, lilililililililiii!

Joan of Dark sa...

Hahha ååååå jag saknar dig! Kom hem så vi kan prata om guldmyntsfoten! Jag har börjat läsa jättemycket Marx och har typ 800 frågor om jordräntan. PUSS